صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) چیست؟
در بازاریابی اینترنتی، صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) به صفحه ای گفته میشه که با هدف بازاریابی ساخته شده و اولین صفحه ای هست که بازدیدکننده از طریق کمپین های تبلیغاتی واردش میشه.
هدف از طراحی صفحه فرود کاملا با صفحه اصلی سایت و دیگر صفحات آن متفاوت است. در واقع این صفحه جهت استفاده در کمپین های بازاریابی ساخته می شود.
پیشنهاد میکنم حتما مطلب صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) چیست؟ را که توسط مهراد بابایی نوشته شده است مطالعه کنید تا با اصول مهم طراحی صفحات فرود آشنا شوید.
در بازاریابی اینترنتی، صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) به صفحه ای گفته میشه که با هدف بازاریابی ساخته شده و اولین صفحه ای هست که بازدیدکننده از طریق کمپین های تبلیغاتی واردش میشه.
هدف از طراحی صفحه فرود کاملا با صفحه اصلی سایت و دیگر صفحات آن متفاوت است. در واقع این صفحه جهت استفاده در کمپین های بازاریابی ساخته می شود.
پیشنهاد میکنم حتما مطلب صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) چیست؟ را که توسط مهراد بابایی نوشته شده است مطالعه کنید تا با اصول مهم طراحی صفحات فرود آشنا شوید.

یکی از مهمترین اصولی که در ساخت لندینگ پیج باید به آن توجه کنیم "نسبت توجه" میباشد.
بعضی از دیجیتال مارکترها معتقدند در طراحی صفحات فرود نباید از منوها و لینک های غیر ضروری استفاده کرد و تمرکز اصلی صفحه فرود باید بر روی یک عمل تبدیل (conversion action) باشد اما میتوان از چندین فراخوان تبدیل استفاده کرد تا نرخ تبدیل مطلوب حاصل شود.
اما قبل از اینکه مطلب رو ادامه بدیم شاید بهتر باشه که توضیح بدم نرخ تبدیل و تبدیل چی هستن :
بعضی از دیجیتال مارکترها معتقدند در طراحی صفحات فرود نباید از منوها و لینک های غیر ضروری استفاده کرد و تمرکز اصلی صفحه فرود باید بر روی یک عمل تبدیل (conversion action) باشد اما میتوان از چندین فراخوان تبدیل استفاده کرد تا نرخ تبدیل مطلوب حاصل شود.
اما قبل از اینکه مطلب رو ادامه بدیم شاید بهتر باشه که توضیح بدم نرخ تبدیل و تبدیل چی هستن :